Publications

The Week of the Clarinettist, pedagogical book, May 2022.

The Reed-Above Embouchure, Then and Now, article published by The Clarinet Journal, March 2022, pp. 38-41.

L’attività di Alessando Vessella in ambito bandistico e il suo contributo ai vari progetti di riforma, article published in “Feste e bande nel sud Italia, fra storia e tradizione” by Conservatorio “Carlo Gesualdo da Venosa”, February 2022, pp. 221-234.

I Partimenti di Pasquale Cafaro. Una edizione critica (critical edition of handwritten music, 2020).

L’eredità dell’effimero. Dai ballets russes alla contemporaneità (proceedings of the conference, 2020).

Ferdinando Sebastiani (entry on Grove Music Online Dictionary of Music and Musicians, Oxford University Press, 2019). 

Ferdinando Sebastiani. Un piccolo fiore (revision of handwritten music, 2018) 

Ferdinando Sebastiani. Fantasia sull’opera Semiramide (revision of handwritten music, 2018).

Jean-Baptiste Victor Mohr. Huit grandes Études pour la Clarinette (revision of handwritten music, 2018). 

L’uso del clarinetto nelle opere serie di Rossini del periodo napoletano (critical essay, 2018).

Ferdinando Sebastiani nel contesto musicale napoletano dell’Ottocento (critical essay, 2018).

La banda come strumento formativo, educativo e sociale (critical essay, 2018). 

In review, Alessandro Vessella (entry on Grove Music Online Dictionary of Music and Musicians, Oxford University Press, 2022).

 

Compositions 

Suite for Solo Clarinet

La settimana del Clarinettista (daily exercises for clarinet, 2018) 

Marsia, pensieri di un suonatore di aulòs (Music for clarinet and accordion, 2019) 

Domus Aurea, marcia sinfonica (Music for wind orchestra, 2020) 

La Cacciata dei Tarquini, poema sinfonico (Music for wind orchestra, 2020) 

Pound! Marcia militare (Music for wind orchestra, 2020) 

Quartetto in Sib n. 1 (Music for clarinet quartet, 2020) 

 

Transcriptions

Rocco Eletto, Corale con Variazioni, 2020 

Johann Sebastian Bach, Harpsichord Concerto in D minor BWV 1052, 2019 

Georg Witchl. Trio n. 1., 2018